„OMNIA AD MAIOREM DEI GLORIAM”

Kategoria Newsy

Jakość, Tradycja, Doświadczenie.

Wywiad z właścicielami firmy Bracia Dąbrowscy, Panami Michałem i Danielem Dąbrowskimi.

EE: Panie Michale, proszę powiedzieć jakie jest „know how” – tajemnica Państwa sukcesu, bo chyba tak możemy nazwać  Państwa dominację w dziedzinie produkcji czy dystrybucji materii do sprawowania Eucharystii.

Michał Dąbrowski: Oczywiście, mógłbym teraz powiedzieć, co zresztą jest prawdą, że marka „Dąbrowscy” to firma, która może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem, rodzinną tradycją (wypiekała je już nasza babcia, Henryka Dąbrowska), ale myślę że ważniejszy od tego wszystkiego jest nasz stosunek do profesji, którą wykonujemy. Wypiek hostii, dystrybucja wina, czy dostarczane na parafie dewocjonalia: olej do świec liturgicznych, kadzidła, węgiel, paschały, modlitewniki, to coś więcej niż praca. Wielu rzeczy można się nauczyć, wiele w sobie wykształcić, ale tradycji i wychowania wyniesionego z domu rodzinnego nie sposób zastąpić najlepszymi studiami managerskimi.

michal-daniel-niskoEE: Jednak również w dziedzinie nauki nie macie chyba Panowie niczego sobie do zarzucenia?

Michał Dąbrowski: Uśmiech.  Cały czas się uczymy, ja skończyłem MBA (Master Of Buisness Administration), a obecnie kontynuuję studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej, natomiast mój brat Daniel, jest absolwentem finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej, i prawa na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie również obecnie kontynuuje studia doktoranckie, a ponadto jest aplikantem radcowskim.

EE: Nie byłbym sobą gdybym w tym miejscu nie zapytał– po co Panom tyle studiów i nauki, skoro zawodowo jesteście jedną z bardziej rozpoznawalnych firm w branży sakralnej?

Daniel Dąbrowski: Ludwik Pasteur powiedział kiedyś, że: „Trochę wiedzy oddala od Boga. Dużo wiedzy sprowadza do Niego z powrotem”, a my chcemy być zawsze blisko Boga i Kościoła. Nie chcemy zmarnować otrzymanych talentów, ale jak najlepiej je wykorzystać, a w dzisiejszych czasach Kościół jeszcze bardziej potrzebuje świadomych wiernych.

EE: Jak udało nam się dowiedzieć w portfolio Panów firmy znajduje się ponad 2 000 różnych produktów dedykowanych parafii. Czy są one w jakiś sposób pogrupowane?

 Michał Dąbrowski:  Pod nazwą Bracia Dąbrowscy kryją się trzy odrębne marki: Christiana Dabrowscy sp.j – największy w Europie producent komunikantów i hostii mszalnych tradycyjnych i niskoglutenowych, Hurtownia dewocjonaliów

i centrum logistyczne (w centralnej Polsce), oraz Importer win mszalnych (wszystkie mają Kościelne certyfikaty) – wytrawne, półsłodkie oraz słodkie (ze względu na walory jakościowe nie zamarzają zimą, a latem nie kwaśnieją)

 Druga marka to Holy Incense: kadzidła żywiczne, Premium Resin – kadzidła wysokogatunkowe żywiczne,  Natural Resin – naturalne kadzidła żywiczne

Exodus – kadzidła bardzo intensywne – używane w kościołach prawosławnych, oraz  najbardziej rozpowszechnione w Polsce kadzidła ziołowe, a także węgle trybularzowe, które potrafią spalać się równomiernie nawet półtorej godziny.  

 

Trzecia z naszych marek to Speranza Quality & Tradition: bielizna kielichowa, zarówno bawełniana jak i lniana, odzież liturgiczna (projektowana częściowo we Włoszech) oraz obrusy ołtarzowe.

 

EE: Czy prowadzicie Panowie „statystyki” jak duża liczba parafii korzysta z Państwa marek?

Daniel Dąbrowski: W Polsce mniej więcej co trzecia parafia korzysta z naszych produktów, czy to będą komunikanty, wina, kadzidła czy szaty liturgiczne. Mimo wszystko, a może właśnie dlatego,  koncentrujemy się na obsłudze klienta i indywidualnym podejściu do każdego z naszych odbiorców. Dalszy rozwój jest możliwy wyłącznie dzięki zadowoleniu naszych klientów, którymi są duchowni i zarządzane przez nich parafie.

EE: Jakie są Panów plany na najbliższą przyszłość?Sklep Braci Dąbrowskich

Daniel Dąbrowski: Jak wspomniałem wyżej interesuje nas przede wszystkim zadowolenie klienta,  a przy dzisiejszym tempie życia, niezwykle istotna jest dostępność produktów od ręki, a także miejsce gdzie można je „zobaczyć czy dotknąć”. Dlatego w Warszawie, na ulicy Ryżowej 88 otwarliśmy sklep stacjonarny. Bliskość lotniska na Okęciu, pozwala na dostępność produktów nie tylko klientom z Polski ale również z całego świata. Być może właśnie dlatego na targach sakralnych do najczęściej kupowanych produktów należą komunikanty, wina, dewocjonalia, szaty liturgiczne, czy bielizna kielichowa. W naszym sklepie firmowym w Warszawie produkty dostępne są od ręki, w naprawdę dobrych cenach. Służymy radą i doświadczeniem, zdobytym nie tylko w Polsce ale i na świecie – zapraszamy wszystkich duchownych, nie tylko z diecezji warszawskiej, ale wszystkich którzy choćby przejazdem byli w Warszawie do odwiedzenia nas, na pewno znajdą tam Księża wszystko czego potrzebują, nie tylko w dobrych cenach z najwyższej półki jakościowej, ale przede wszystkim produkty z Kościelnymi Certyfikatami, a co za tym idzie  zgodne z nauczaniem i doktryną Kościoła Katolickiego

EE: Dziękując za poświęcony czas życzymy Panom wielu sukcesów, wytrwałości i dalszego rozwoju, a może kolejnych sklepów firmowych w następnych miastach.

Michał Dąbrowski, Daniel Dąbrowski :  Dziękujemy za rozmowę.